Reducerea dietei pe baza de sodiu

Corpul tau are nevoie de sodiu pentru a mentine nivelurile de lichid in interiorul si exteriorul celulelor. Dar organismul nu este conceput sa se scape de o suprasarcina de sodiu, ceea ce face important sa evitati consumul in dieta.

V-ai simtit obositi in fiecare dimineata dupa ce ati mancat o masa la restaurant? Daca da, a existat probabil o multime de sodiu in ceea ce ati mancat. Un meniu pentru copii, de exemplu, contine 20.000 mg de sodiu (adica 10 lingurite de sare!). Dupa ce mancati o masa cu continut ridicat de sodiu, mainile si picioarele se pot umfla din cauza edemelor, acumularea de lichid in organism, in efortul de a dilua excesul de sodiu, ceea ce poate provoca leziuni celulare. Combaterea unei mese bogate in sodiu se face prin consumul de alimente bogate in potasiu, cum ar fi laptele cu continut scazut de grasimi, fructele, legumele, nucile si semintele nesarate si pestele proaspat cum ar fi somonul.

Jumatate din populatia din S.U.A., inclusiv toate persoanele cu diabet zaharat tip 2, este sfatuita sa limiteze consumul de sodiu la 1.500 mg pe zi (echivalentul a 1/2 lingurita de sare).

Doi din trei adulti cu diabet de tip 2 au de asemenea hipertensiune (tensiune arteriala crescuta). In timp ce majoritatea oamenilor sunt constienti de legatura dintre hipertensiune arteriala si consumul de sodiu, adultul mananca inca 4000 mg de sodiu pe zi – mai mult de doua ori decat cantitatea recomandata. Aproape 80% din sodiul pe care il consumati provine din restaurant si alimentele procesate, cum ar fi pizza congelata, hot dog, carne proaspata, condimente, supe, conserve si gustari ambalate. Deoarece este greu sa controlati sodiul in aceste alimente, este mai bine sa le limitati in dieta si sa cumparati versiuni cu continut scazut sau redus de sodiu ori de cate ori este posibil.

Puteti incerca si:

– Incercati sa adaugati gust preparatelor fara sare, cum ar fi o stoarcere a sucului de citrice, o lingura de otet sau o mana de ierburi proaspete, adaugate in preparate.

– Alimentele bogate in potasiu pot bloca impactul excesului de sodiu. Doar cinci ciuperci contin aceeasi cantitate de potasiu ca o banana mica.