Cele mai bune alimente pentru hidratare pe canicula

Rosiile

Nu este nici o indoiala ca protectia solara ar trebui sa fie prima  voastra linie de aparare impotriva soarelui de vara. Dar consumul de rosii va poate oferi o protectie suplimentara: consumand mai mult licopen – carotenoidul care face rosiile rosii – va poate proteja pielea de arsuri. Intr-un studiu, participantii care au fost expusi la lumina UV au avut o absorbtie cu aproape 50% mai putina, dupa ce au mancat 2 1/2 linguri de pasta de tomate (sau au baut zilnic aproximativ 1 2/3 cesti de suc de morcovi). . Suplimentele nu au fost insa la fel de eficiente: in acelasi studiu, cei care au primit un supliment de licopen sau licopen sintetic nu au fost protejati in mod semnificativ impotriva arsurilor solare.

Pepene verde

Hidratarea tine memoria ascutita si starea de spirit stabila. De asemenea, va ajuta sa va mentineti corpul rece (prin transpiratie) in timpul lunilor calde de vara. Vestea buna este ca nu trebuie doar sa beti apa. Poti sa-l mananci: in plus pe langa furnizarea licopenului care protejeaza pielea, pepenele verde este 92% apa. Un alt avantaj? Cercetarile arata ca consumul de alimente care sunt pline de apa va ajuta sa va mentineti satisfacuti cu mai putine calorii. (Destul de interesant este faptul ca apa potabila alaturi de alimente nu are acelasi efect.)

Zmeura

Zmeura este o mare sursa de fibre – o parte din aceasta este solubila sub forma de pectina, care ajuta la scaderea colesterolului. O ceasca de zmeura are 8 grame de fibre si un studiu din Journal of Nutrition sugereaza ca consumul de fibre mai poate ajuta la prevenirea cresterii in greutate sau chiar la promovarea pierderii in greutate. Pe parcursul unui studiu de doi ani, cercetatorii au descoperit ca atunci cand participantii la studiu si-au imbunatatit aportul de fibre cu 8 grame la fiecare 1000 de calorii, au pierdut aproximativ 4 1/2 kilograme.  Daca consumati 2.000 de calorii pe zi, incercati sa va mariti aportul de fibre cu 16 grame.

Ceai cu gheata

Sigur, un pahar inalt de ceai cu gheata intr-o zi fierbinte este racoritor, dar ati stiut ca ar putea face si corpul mai sanatos? Studiile arata daca beti in mod regulat ceai, puteti scadea riscul de aparitie a bolii Alzheimer si a diabetului, plus sa aveti dinti si gingiile mai sanatoase si oase mai puternice. Cum? Ceaiul este bogat intr-o clasa de antioxidanti numiti flavonoizi. Indiferent de varietatea-negru, verde, alb sau pe baza de plante, maximizati puterea flavonoizilor din ceai consumand proaspat preparatele. Daca doriti sa pastrati un vas de ceai rece in frigider, adaugati suc de lamaie. Acidul citric si vitamina C in aceasta combinatie ajuta la conservarea flavonoizilor.

Afine

Afinele proaspete sunt un tratament special! Sintetizarea antioxidantilor din ele poate ajuta la indepartarea oboselii musculare prin culegerea radicalilor liberi suplimentari pe care muschii ii produc in timpul exercitiilor fizice, potrivit unor cercetari recente din Noua Zeelanda.