Ce trebuie sa stiti despre dietele speciale

Obtineti o privire interioara asupra a ceea ce este nevoie sa mancati o dieta cu continut scazut de carbohidrati, de sodiu sau de colesterol sau fara gluten.

Carbohidratii afecteaza glucoza din sange mai mult decat orice alt nutrient, deci este sensibil pentru persoanele cu diabet zaharat sa limiteze putin carbohidratii. Dar carbohidratii sunt principala sursa de combustibil a organismului si apar in multe alimente, eliminandu-le complet, este atat nesanatoasa, cat si greu de facut.

In general, o dieta cu continut scazut de carbohidrati recomanda alimete pe baza de proteine, cum ar fi carnea, pestele, ouale si pasarile de curte, precum si legumele, cum ar fi ardeii, ceapa, morcovii si si legumele verzi. Dieta extrem de bogata in carbohidrati exclude boabele, fasolea, fructele, painea, pastele, dulciurile si legumele amidonice, cum ar fi cartofii si mazarea. Majoritatea expertilor sunt de acord ca cea mai buna modalitate de a sustine consumul de carbohidrati redus de-a lungul timpului este gasirea unei abordari echilibrate care sa includa alimentele din fiecare grup de alimente, chiar si in cantitati moderate. Majoritatea oamenilor considera ca o masa cu continut scazut de carbohidrati contine 30-45 grame de carbohidrati sau mai putin.

O dieta cu continut scazut de carbohidrati pe termen larg care include atat un plan general de alimentatie, cat si un model pentru dietele populare precum Atkins si South Beach. Pur si simplu reducerea consumului de alimente cu carbohidrati – in special alimentele care contin zaharuri adaugate (ganditi-va la sucuri normale, sucuri de fructe si produse coapte) – pot avea un impact pozitiv asupra sanatatii si asupra controlului glicemiei, atata timp cat nu Inlocuiti carbohidratii cu alimente care contin o multime de sodiu si grasimi saturate, pe care multe diete cu continut scazut de carbohidrati tind sa le faca.

O definitie formala a unei diete moderate de carbohidrati este atunci cand carbohidratii reprezinta aproximativ 40% din cantitatea totala de calorii consumate sau aproximativ 150 de grame de carbohidrati pe zi pentru o persoana care mananca aproximativ 1500 de calorii pe zi. O modalitate usoara si sanatoasa de limitare a carbohidratilor este de a manca folosind metoda farfuriei: umpleti jumatate din farfurie cu legume nepreparate, umpleti o patrime din farfurie cu proteine ​​si umpleti ultima patrime cu amidon sau cu legume cu boabe.