Ce mancam toamna pentru o imunitate de invidiat?

Alimente utile in timpul toamnei pentru a ajuta la reducerea deshidratarii si cresterea imunitatii:

Mere, sfecla rosie, fructe de padure, telina, praz,

Pere, pastarnac, alge marine, cartofi dulci, dovleac, pastrav, dovlecei, ciuperci shitakke, morcovi, smochine, struguri, ghimbir, grapefruit, varza, boabe de fasole, boabe de fasole rosie, fasole adzuki, mei si ovaz, nuci proaspete – migdale si nuci, supe si ciorbe, ceaiuri – musetel si verde, iaurt, oua, produse din soia – in special tofu, lapte de soia, etc.

Mentineti-va calzi in orice moment – in special picioarele si partea inferioara a spatelui / rinichii.

Gatiti alimente la temperaturi mai scazute pentru perioade mai lungi, adica caserole si supe care folosesc mai multa apa.

Reduceti orice stres.

Faceti un plan pentru o vacanta, planul de buget sau un plan de alimentatie – acest lucru va va ajuta sa va concentrati si sa va mentineti motivati.

A nu manca sezonier a devenit doar o optiune in ultimii 60 de ani, cu toate facilitatile lumii noastre moderne. Ceea ce este nesanatos in ceea ce priveste dieta moderna este faptul ca anumite alimente sunt acum disponibile pe tot parcursul anului si pot fi tratate chimic in loc sa fie cultivate in mod natural.

 

Beneficiile consumului sezonier:

 

Economia – Cand produsele sunt in sezon la nivel local, abundenta culturii o face de obicei mai putin costisitoare.

Gustul conteaza – Pentru majoritatea dintre noi, gustul alimentelor pe care le cumparam este la fel de important ca si costul. Atunci cand produsele alimentare nu se afla in sezon la nivel local, acestea sunt fie crescute intr-o sera, fie expediate din alte parti ale lumii, si ambele afecteaza gustul. Compara o rosie rosie, rosie cherry, inca calda de la soarele de vara, cu o rosie de iarna, care este abia rosie, moale  si lipsita de aroma.

Varietate pe tot parcursul anului – Toamna aduce, de asemenea, o schimbare in produsele proaspete disponibile pe pietele fermierilor si in magazinul vostru local, oferindu-ne sansa de a ne modifica dietele. Pentru a afla ce este recoltat sezonier in zona voastra, verificati pietele locale.

Consumati alimente bogate in nutrienti – Daca recoltati ceva devreme pentru a putea suporta o experienta de transport maritim pe distante lungi, nu va avea cantitatea completa de nutrienti pe care ar fi putut-o avea.