Ce ar trebui sa mancam in toamna aceasta

Mere. Merele contin flavonoide, unii dintre cei mai puternici antioxidanti din jur. Mai multe studii au aratat ca persoanele care mananca o dieta bogata in flavonoide au un risc mai scazut de boli de inima, precum si mai multe tipuri de cancer. Si in plus, sunt mai bune crude decat gatite. Incercati aceasta reteta simpla si umpleti intreaga casa cu un miros de scortisoara si mar: felieti patru mere de in bucati si puneti-le intr-o cratita cu doua linguri de apa si un bat de scortisoara. Lasati vasul la foc mic pana cand merele se inmoaie si sosul incepe sa se ingroase. Serviti cald cu o cupa de inghetata de vanilie cu continut scazut de grasime si iaurt inghetat sau amestecati in terciul de mic dejun.

Pere. Perele sunt alimente bogate in fibre, si o para medie care ofera patru grame de fibre, echivalente cu o jumatate de ceasca de orez brun. Cea mai mare parte a fibrelor sunt, de asemenea, de tipul solubil, care pot ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange si la imbunatatirea controlului zaharului din sange. Ele sunt aproape la fel de versatile ca si marul. Puteti sa le folositi in clatite cu continut scazut de grasimi, taiate pe sandwich-uri sau  umplute cu sirop de artar pentru un desert cald si dulce.

Merisoarele. Daca sunteti in cautarea pentru fructe de padure care se coc in toamna, nu uitati mai departe de afine. Nu numai ca sunt un fruct sanatos, cu calorii scazute, dar joaca un rol semnificativ in prevenirea infectiilor tractului urinar si reducerea riscului de afectiuni ale gingiilor, ulcere, boli de inima si cancer. Merisoarele contin antociani, antioxidanti sanatosi din inima, care se gasesc si in ceai si vin rosu, si compusul care le confera culoarea lor. Doar aproximativ 10% din recolta comerciala este vanduta in stare proaspata – mai ales din septembrie pana in decembrie. Restul poate fi gasit ca suc, uscat sau ca sos de merisor. Merisoarele proaspete pot fi prea tari  dar se combina minunat cu alte fructe, cum ar fi mere si pere. Merisoarele functioneaza bine adaugate la briose si alte produse coapte si in compoturi, placinte si deserturi de fructe.

Smochinele.  Aceste fructe adesea trecute cu vederea sunt pline de aroma si textura ceea ce face din ele un plus gustos si nutritiv al dietei. Smochinele sunt bogate in fibre (5 grame la o portie de o jumatate de uncie), ceea ce reprezinta mai multa fibra alimentara pe portie decat oricare alt fruct comun uscat sau proaspat. Ele sunt, de asemenea, o sursa buna de calciu – aceeasi cantitate de smochine si lapte ofera cantitati egale de calciu.