Alimente sanatoase de vara ce pot fi incluse in dieta

Aflati ce alimente sanatoase sa adaugati la dieta voastra in aceasta vara.

Este vara – acel moment uimitor din an cand produsele proaspete abunda. Mai bine inca: multe dintre fructele si legumele de vara sunt pline de beneficii secrete pentru sanatate. Iata cateva dintre preferatele noastre si de ce sunt o alegere deosebit de buna in vara.

Porumb

Nimic nu se compara vara cu porumbul proaspat dulce. Si ati stiut ca doi antioxidanti – luteina si zeaxantina – din porumb pot actiona ca ochelari de soare naturali, ajutand la formarea pigmentului macular care filtreaza unele dintre razele daunatoare ale soarelui? E adevarat. Acelasi antioxidant poate ajuta la scaderea riscului de aparitie a degeneresei maculare legate de varsta – cauza principala a orbirii la persoanele de peste 60 de ani (desi o mare parte din leziuni se produc mult mai devreme).

Iced Coffee

Cafeaua rece este o modalitate excelenta de a incepe dimineata de vara. Cu toate acestea, mai bine: consumul zilnic de cafea poate scadea riscul aparitiei cancerului de piele. Intr-un studiu  publicat in Jurnalul European de Prevenire a Cancerului, cei care au baut o cana cafea pe zi, si-au redus riscul de a dezvolta cancer de piele nonmelanom cu aproximativ 10%. Si cu cat au baut mai mult pana la aproximativ 6 cesti pe zi – cu atat riscul  este mai mic. Produsele decafeinizate nu par sa ofere aceeasi protectie.

Tarte cu cirese

Acestea ofera o serie de beneficii pentru sanatate. Este posibil sa fi auzit ca consumul de suc de cires  va poate ajuta sa obtineti un somn mai bun si sa eliminati durerile post-antrenament. Dar ati stiut ca compusii din cirese va pot ajuta, de asemenea, sa slabiti? Cand oamenii de stiinta de la Universitatea din Michigan Health System au pus sobolani pe o dieta bogata in grasimi, suplimentata fie cu o pudra de tarta (egala cu 1% din greutatea dietei lor totale), cu acelasi numar de calorii din carbohidrati, pulberea de cirese a castigat mai putina greutate si grasime corporala. De ce? Antocianinele din ciresele de tarta activeaza o molecula care ajuta la arderea  grasimilor si la scaderea stocarii grasimilor.