Alimente de toamna

Zilele cu fructe de padure stralucitoare, salatele usoare si fructele de vara suculente au trecut. In timp ce s-ar putea sa fiti dezamagit sa vedeti ultima salata sezoniera, nu va ingrijorati – exista inlocuitori deliciosi pe calea sa  va ajute sa va mentineti obiceiurile alimentare sanatoase.

Toamna este un sezon de cu galben inchis si portocaliu stralucitor, iar aceste culori inseamna ca fructele si legumele sunt bogate in substante fitochimice de combatere a bolilor. Cu cat fructul este mai colorat, cu atat este mai bine pentru sanatatea ta.

Iata primele cateva ponturi pentru cele mai delicioase si sanatoase fructe si legume de toamna. Faceti-le o componenta obisnuita din dieta voastra, astfel incat sa puteti continua sa culegeti recompensele nutritionale pe care fructele si legumele le ofera pe tot parcursul anului.

 

  1. Pastarnacul. Acesta ar putea arata ca morcovii albi, dar au o aroma delicata, dulce. In timp ce nu contin aceleasi cantitati mari de vitamina A ca morcovul, aceste plante sunt o sursa buna de fibre, vitamina C, calciu si fier. Cautati pastarnaci mici si mijlocii pentru pastrarea calitatii. Radacinile grosiere mari au, de obicei, centre lemnoase sau fibroase.

In mod traditional, pastarnacul este fiert si pus impreuna cu morcovii, dar pot fi aburiti, incalziti la microunde, fierti,  prajiti sau salate ca legume secundare. De asemenea, ele se potrivesc bine cu morcovii, cartofii sau cartofii dulci in majoritatea retetelor si dau o dulce blanda supei si altor combinatii de legume radacinoase.

  1. Napii. Un membru al familiei mustarului, napii – cunoscuti – au un continut alb cu o textura exterioara dura care variaza de la galben la purpuriu si o aroma mai amara decat cartofii. Ei sunt o sursa buna de vitamina C si ofera 2-3g de fibre dietetice pe portie. Ca si rudele lor, broccoli, varza si varza de Burxelles, aceste legume crucifere contin sulforafenol fitochimic puternic, care s-a dovedit a proteja impotriva cancerului, in special a cancerului de san. Incercati sa il incorporati in retete in care utilizati in mod obisnuit sosuri normale. Ele functioneaza bine fierte, piure sau prajite.